Vi kan tilbyde 10 rolige ponyer og småheste, alle er særdeles fredelige og omgængelige. Birgitte kender deres særheder eller unoder, og lærer børnene at omgås dem, med respekt for det enkelte individ både i stald og under rytter. Undervisningen har sin egen lille stald, ridehus og udendørsbane.

Alle undervisningstimer varetages af Birgitte Flindt som er medejer af stedet og har alt omgang med børn og ponyer – til glæde for både de tobenede og firbenede. Og særdeles trygt for forældrene.

Birgitte har et særligt talent for børn. Hver lille sejr bliver fejret, første gang man tør stå op på hesten og lege prinsesse, første gang man tør trave og første gang man lige så stille glider af en lille pony når den drejer.

I den private skov møder man børnene og Birgitte, her bliver fortalt historier, lidt farlige om trolde, eller hvad med en sang, så vi voksnes heste spidser ører. De lidt store/erfarne prøver måske at galoppere lidt vildt. For de alleryngste er der også frisk luft og motion til forældrene som trækkere.

Birgitte har også plads til børn, som har brug for noget særligt, noget ekstra for at trives til sport. Ridning er vældigt godt, både hvis man har brug for sansestimulation eller har svært ved at regulere sig. Det kan være sammen med andre børn eller man kan købe enetimer, her kan Birgitte følge barnets dagsform – rider vi, nusser vi, skal vi spænde Oliver for den lille vogn?

Nogle af Gl. Estrup Rideklubs elever og ponye
Nogle af Gl. Estrup Rideklubs elever og ponyer.
Undervisning ved Birgitte
Undervisning ved Birgitte.

Elevhold

Består af maks. 6 ryttere

Priser for ryttere under 18 år

1 time om ugen = 330 kr. pr. måned

1/2 time om ugen = 198 kr. pr. måned

Priser for ryttere over 18 år

1 time om ugen = 385 kr. pr. måned

1/2 time om ugen = 253 kr. pr. måned

Enetime ved Birgitte

Enetime á 30 min.  = 150 kr. pr. gang

Når man starter til undervisning ved Gl. Estrup Rideklub skal man være medlem af klubben,
læs mere under medlemskab.

Halvpart

Er en halvpart mon noget for dig?

Gl. Estrup Ridecenter tilbyder halvpartsordning i elevponyerne.

Dette indebærer:

• Ridning uden undervisning lørdag og søndag.
  • 1. ret til den pågældende pony i undervisningen.
  • Ingen pligter eller krav – kun mulighed for ridning.

Prisen for halvpart er kr. 770,- om måneden INKL. UNDERVISNING PÅ HOLD!

Det anbefales, at man er i stand til at sadle op og af selv, og i det hele taget er fortrolig med omgangen med hestene, for at få det fulde udbytte af halvparten.

Men halvparten er en glimrende mulighed for, at få tjekket af, om det nu også ville være en god ide på sigt, at anskaffe sig en pony selv.

Er du interesseret, opfordres du til at tage en snak med Birgitte om dine muligheder.

Ponyerne lejes ud i halvparter efter først til mølle princippet!

Har du spørgsmål angående undervisning eller halvpart

Kan Birgitte Flindt kontaktes på tlf. 23 44 26 58
eller på mail: birgitte_iversen@sol.dk